Świeże warzywa i owoce to znaczący segment sprzedaży żywności na Praskiej Giełdzie Spożywczej. Z możliwości zaopatrzenia się w te produkty na Giełdzie korzystają zwłaszcza klienci i handlowcy z północnej i wschodniej części aglomeracji stołecznej i Mazowsza.
Sprzedaż warzyw i owoców na Praskiej Giełdzie prowadzą wyłącznie polskie firmy hurtowe, specjalizujące się w handlu tymi produktami. Należą do nich: Banaszek, Bartosiak, Bocial, Burdelas, Górecki, Gryciuk, Kyn-pol, Michalski, Naszewska, Pióro, Pro Exo, Roma, Ślepowrońska, Świątkiewicz. Dzienny wolumen ich sprzedaży to setki ton tych produktów, które trafiają do małych i średnich sklepów ogólnospożywczych, do warzywniaków, na targowiska, a także do restauracji, barów, punktów zbiorowego żywienia czy też jako zaopatrzenie firm cateringowych.
Produkty te, a zwłaszcza wczesnowiosenne warzywa, kojarzą się ze świeżością i witaminami – tak bardzo poszukiwanymi po okresie zimowym przez wymagających polskich konsumentów.
Warto korzystać z okresu od marca do maja i jak najczęściej włączać nowalijki do swojej diety. Codzienne jedzenie dużej ilości warzyw to podstawowy element zdrowej zbilansowanej diety oraz warunek dobrego stanu zdrowia.
Hurtownie na Praskiej Giełdzie oferują w tym segmencie przede wszystkim wysokiej jakości produkt polski dzięki kontraktom z ze sprawdzonymi lokalnymi producentami.
Czas wiosenny i przedświąteczny to okres intensywnej sprzedaży młodych warzyw spod osłon, nazywanych potocznie nowalijkami.Polskie nowalijki mają wśród klientów opinię korzystniejszą od zagranicznych, ponieważ są bardziej świeże i uchodzą za lepiej przyswajalne – czyli takie, wobec których w procesie wegetacji użyto mniejszej ilości środków chemicznych, mające lepsze walory smakowe.
W ofercie młodych warzyw spod osłon w pierwszym tygodniu kalendarzowej wiosny są: czosnek, cebula dymka, pomidory, ogórki, szczypiorek, koperek, kapusta, sałata, kalarepa, rzodkiewka, nać pietruszki, botwina, marchew, szpinak i młode ziemniaki. Ceny tych nowalijek są konkurencyjne wobec innych miejsc sprzedaży – w większości przypadków są one zbliżone bądź nie różniące się od cen ubiegłorocznych.