fbpx
  • Languages:
Jak dojechać?

Mrożonki ze sklepu to łatwość i wygoda

  • Home
  • Mrożonki ze sklepu to...
11 lut

Mrożonki ze sklepu to łatwość i wygoda

Produkty mrożone cieszą się popularnością o każdej porze roku. Mrożenie umożliwia zachowanie świeżości przez długi czas – co jest szczególnie cenne w przypadku produktów sezonowych, jak np. owoce i warzywa. W okresie jesienno-zimowym, gdy oferta natury się kurczy, mrożonki są rozwiązaniem idealnym.
Polaków do zakupu mrożonek najbardziej skłania łatwość przyrządzenia z nich produktów do spożycia (45,9 proc. odpowiedzi), możliwość jedzenia owoców bądź warzyw poza sezonem (33,5 proc.), wygoda przechowywania (33,2 proc.), możliwość kupienia na zapas (32,4 proc.) i krótki czas gotowania (31 proc.) – jak wynika z raportu SW Research w 2022 roku. Do sięgania po mrożonki w mniejszym stopniu zachęca zachowanie właściwości odżywczych (20,5 proc. badanych), naturalna metoda konserwacji (19,8 proc.), oszczędność (16,8 proc.) czy ograniczenie marnotrawstwa (15,8 proc.).


Z analiz GfK Polonia wynika, że w 2022 roku rynek mrożonek pod kątem zakupów, przez gospodarstwa domowe w Polsce, miał wartość blisko dwóch miliardów złotych. Najczęściej wybieranymi produktami mrożonymi były warzywa oraz dania gotowe, które razem stanowiły 64 proc. rynku mrożonek – na mrożone warzywa przypadało 33 proc. rynku, natomiast na dania gotowe pozostałe 31 procent.


Według agencji badawczej CMR, w 2023 roku wśród mrożonych dań gotowych najważniejszą kategorią były dania mączne: pierogi, kopytka, kluski, pyzy itp. Kategoria ta – wraz ze swoim odpowiednikiem w wersji chłodzonej – sprzedawała się w największej wartości w dyskontach (43 proc.). Sklepy małoformatowe (do 300 mkw.) odpowiedzialne były wartościowo za 31 proc. sprzedaży. Supermarkety sprzedały 17 proc. mrożonek mącznych, a hipermarkety 8 procent.


W całym 2023 roku dania mączne – mrożone oraz chłodzone – stanowiły 30 proc. wartości sprzedaży wszystkich dań gotowych w sklepach małoformatowych. W tych sklepach pierogi mrożone odpowiadały za 13 proc. udziałów w wartości sprzedaży, pyzy mrożone za 8 proc., a zarówno uszka, jak i kluski mrożone miały po 4 proc. udziałów w wartości sprzedaży. Spośród produktów wyłącznie mrożonych na czele w 2023 roku były pierogi.
W całej kategorii dań mrożonych i chłodzonych – dużo lepiej sprzedawały się dania mączne chłodzone, które odpowiadały za ponad 70 proc. całej wartości sprzedaży kategorii.
Obliczono, że dania mączne w wersji mrożonej i chłodzonej były dostępne w 80 proc. wszystkich sklepów małoformatowych, w dziewięciu wariantach. Produkty marek własnych stanowiły jedynie 15 proc. udziałów w liczbie transakcji.


Na Praskiej Giełdzie Spożywczej dystrybucję mrożonek prowadzą hurtownie ogólnospożywcze: Duo-Tes, Eurocash.

Chętnie poznamy Twoją opinię. Tutaj

Aktualne notowania cenTutaj

Polityka prywatności

Copyright © Praska Giełda Spożywcza 2016. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kropka Pod i