Z badania ARC Rynek i Opinia wynika, że w odpowiedzi na inflację, rosnące ceny i wyższe stopy procentowe kredytów Polacy – w zależności od zasobności portfela i własnych preferencji podchodzą do tych zjawisk w różny sposób: m.in. ograniczając zbędne wydatki albo przeciwnie – częściej wydając zgromadzone pieniądze zamiast patrzeć, jak ich wartość maleje. Blisko 40 […]
Czytaj więcejW kwietniu br. w sklepach spożywczych było średnio o 21,8 proc. drożej w porównaniu do analogicznego miesiąca w 2021 roku – wynika z cyklicznego raportu UCE RESEARCH i Wyższych Szkół Bankowych. Realny wzrost cen produktów pierwszej potrzeby i odczuwalność tego wzrostu są więc dla konsumentów znacznie wyższe niż wskazują oficjalne ogólne odczyty inflacji. Do porównania […]
Czytaj więcejWedług Polskiej Izby Handlu, w marcu 2022 r. wartość sprzedaży w sklepach do 300 m2 – czyli małoformatowych – była o 10 proc. wyższa, a liczba transakcji o 7,7 proc. wyższa w porównaniu do marca roku ubiegłego. W marcu 2022 r. liczba transakcji w sklepach małoformatowych była wyższa niż rok wcześniej, m.in. za sprawą większej […]
Czytaj więcejPo wybuchu wojny na Ukrainie wielu Polaków głośno zapowiadało, że przestanie robić zakupy w sklepach wiadomych sieci, które nie zawiesiły działalności w Rosji po jej ataku na naszego wschodniego sąsiada. Firma Proxi.cloud i platforma UCE RESEARCH objęły monitoringiem ponad 481 tys. klientów i blisko 2 tys. placówek w całej Polsce, porównując wyniki z okresu 30 […]
Czytaj więcejKonsumenci w Europie mają ograniczone zaufanie, a polscy konsumenci mają jeszcze mniejsze zaufanie do producentów żywności niż wynosi średnia europejska – jak wynika z badania EIT Food Trust Report przeprowadzonego wśród ponad 20 tysięcy osób w 18 krajach europejskich. Jeśli chodzi o ogół Europejczyków – to mniej niż połowa z nich ma zaufanie do branży […]
Czytaj więcejW obliczu konfliktu zbrojnego za wschodnią granicą – którego strony są światowymi eksporterami produkcji roślinnej – pierwszorzędnym zagadnieniem staje się zapewnienie odpowiedniego poziomu produkcji roślinnej i zwierzęcej w Polsce, a także dostaw składników spożywczych pozyskiwanych w większości z importu. Sprawa bezpieczeństwa żywnościowego na poziomie państwa jest przedmiotem troski nie tylko Ukrainy i jej sąsiadów, ale […]
Czytaj więcejW reakcji na wojnę na Ukrainie blisko połowa Polaków dokonała zmian w sposobie gospodarowania pieniędzmi z myślą o bezpieczeństwie w zakresie zaopatrzenia w żywność i w zakresie stanu własnych finansów – wynika z badania Agencji Badań i Opinii SW Research. Prawie połowa dorosłych Polaków zmieniła swoje zachowania w zakresie podejmowanych decyzji zakupowych, a 20 proc. w […]
Czytaj więcejSprzedaż detaliczna produktów spożywczych i innych szybko zbywalnych w Polsce w ostatnim tygodniu lutego br. odnotowała 12 proc. wzrostu w porównaniu do analogicznego tygodnia roku poprzedniego – jak wynika z danych przedstawionych przez firmę badawczą Nielsen. Warto też odnotować, że o 8 proc., wobec tego samego okresu roku ubiegłego, wzrosła sprzedaż liczona od początku roku […]
Czytaj więcejPrzeszło połowa Polaków planuje w pierwszym kwartale br. ograniczyć wydatki zakupowe – wynika z badania przeprowadzonego przez UCE RESEARCH i Grupę BLIX. Takich deklaracji jest o 10 proc. więcej niż rok temu. Dla 71 proc. badanych głównym powodem ograniczeń są ceny. Najwięcej badanych zapowiadało redukcje wydatków średnio o 10–15 proc. Głównym powodem oszczędzania na […]
Czytaj więcejPodwyżki artykułów spożywczych w sklepach wyniosły za ubiegły rok średnio 17,6 proc., a więc w rzeczywistości dwukrotnie więcej niż wynosiła nominalna inflacja – jak wynika z raportu „Indeks cen w sklepach detalicznych” UCE Research i Hiper-Com Poland. Sprawdzono łącznie ponad 1,3 tys. marek i blisko 27 tys. cen detalicznych. Zestawiono wyniki 12 kategorii oraz 45 […]
Czytaj więcej