Nawet do 25 proc. żywności znajdującej się w obrocie pochodzi z szarej strefy – wynika z szacunków Polskiej Federacji Producentów Żywności. To oznacza, że w 2013 roku Polacy kupili zafałszowane produkty oraz pochodzące z niewiadomego źródła o wartości prawie 59 mld zł.
Czytaj więcejOscypek, miody, fasola, kiełbasa – to niektóre z 36 polskich produktów mających unijne oznaczenia żywności tradycyjnej i regionalnej. O uzyskanie tego znaku starają się kolejni producenci. Na rejestrację czekają m.in.: krupniok śląski, cebularz lubelski, karp milicki. Producenci podkreślają, że zdobycie certyfikatu na wytwarzanie produktu chronionego otworzyło przed nimi zagraniczne rynki.
Czytaj więcejBadanie na temat popularności produktów, wprowadzonych od niedawna na polski rynek, przeprowadził w listopadzie 2013 r. instytut badawczy GfK Polonia. Celem badania było wyłonienie, na podstawie opinii konsumentów, najlepszych nowych produktów, wprowadzonych w okresie od 1 września 2012 r. do 1 września 2013 r.
Czytaj więcejWe wrześniu 2014 roku mają wejść w życie nowe przepisy dotyczące zawartości substancji smolistych w żywności. Producenci wędzonych wędlin i innych produktów uważają, że unijne przepisy mogą doprowadzić do tego, że wiele małych firm wykorzystujących tradycyjne receptury może zniknąć z rynku.
Czytaj więcejNasz kraj powinien przygotować się na obronę wizerunku swojej żywności, w czym muszą współpracować producenci z przedstawicielami polskiego rządu i dyplomacji, mając na uwadze protekcjonizm, który obserwujemy na rynkach międzynarodowych – mówiono podczas VI Forum Rynku Spożywczego i Handlu, który odbył się w Warszawie.
Czytaj więcejW jaki sposób w coraz bardziej konkurencyjnym otoczeniu mają sobie radzić małe sklepy osiedlowe nieposiadające ani rozbudowanych kompetencji, ani zaplecza analitycznego do tworzenia wyszukanych rozwiązań w obszarze polityki cenowej?
Czytaj więcejWłaścicieli dużych, jak i małych sklepów czekają ułatwienia. Zniknie obowiązek nanoszenia metki z ceną na każdy oferowany na półce produkt z osobna – podaje „Rzeczpospolita”. Wystarczy, że właściciel sklepu poinformuje klienta o cenie w inny sposób.
Czytaj więcejW przyszłym roku, we wszystkich państwach Unii Europejskiej, a więc i w Polsce, wejdą w życie przepisy nakazujące zapewnienie konsumentom – w momencie dokonywania zakupu – dostępu do rzetelnych informacji o produktach. Chodzi o znaczącą ilość danych, które będzie zobowiązany przekazać producent, w tym m.in. o wartościach odżywczych produktów, składnikach, alergenach.
Czytaj więcej27.10.2012r. o 9.00 przy ulicy Targowej odbyło się uroczyste otwarcie nowozmodernizowanego bazarku w Ząbkach. Na uroczystym otwarciu były przygotowane zabawy dla dzieci, degustacje i szampana dla każdego chętnego, który w tym dniu odwiedził targowisko.
Czytaj więcej– To właśnie na targach możemy kupić lokalne, zdrowe i tradycyjne produkty. Targowiska to miejsca pracy wielu kupców i małych producentów. Cieszę się, że, dzięki środkom unijnym,staną się one nowoczesne i przyjazne zarówno dla kupujących, jak i sprzedających – podkreślił marszałek Adam Struzik.
Czytaj więcej