„Rynek wewnętrzny w 2013 r.” – to opracowanie Głównego Urzędu Statystycznego, które dostarcza interesujących informacji na temat polskiego handlu hurtowego i detalicznego w roku minionym.
Czytaj więcejSilna konkurencja ze strony nowych formatów handlu zachwiała na pewien czas pozycją targowisk i bazarów. Obecnie jednak następuje w Polsce odrodzenie tej tradycyjnej formy sprzedaży.
Czytaj więcejProducenci wędlin wpisanych na listę produktów tradycyjnych, którzy sprzedają swoje produkty w kraju, nie będą musieli po 1 września 2014 r. dostosowywać się do nowych unijnych przepisów dotyczących wędzenia.
Czytaj więcejPierwszą rzeczą, na jaką często zwracamy uwagę, spoglądając na etykietę produktu spożywczego, jest termin jego przydatności do spożycia. Jeżeli termin został przekroczony, wówczas pozostałe informacje o tym konkretnym produkcie z miejsca przestają mieć dla nas znaczenie. Takie zachowanie jest jednym z nawyków, jakie konsumenci sobie powszechnie przyswoili pod wpływem wieloletnich oddziaływań edukacyjnych. Czy jednak czeka nas pod tym względem rewolucja?
Czytaj więcejPodpisana w połowie czerwca 2014 roku ustawa o ochronie praw konsumenta daje większą ochronę kupującym. Zmiany będą dotyczyły zarówno handlu tradycyjnego, jak i przez Internet. Chronieni będą także klienci robiący zakupy poza lokalem – od akwizytora czy na pokazach. To z kolei będzie się wiązało z szeregiem dodatkowych obowiązków nałożonych na sprzedawców. Nowe prawo zacznie obowiązywać z początkiem 2015 roku.
Czytaj więcejZauważyć można coraz szerszy ruch sprzeciwu wobec ograniczeń w polskim prawie, które dotyczą sprzedaży produktów spożywczych bezpośrednio z gospodarstw rolnych.
Czytaj więcejSzacuje się, że sektor handlu za pośrednictwem Internetu osiągnął w Polsce poziom 93 mld zł, czyli 6 proc. PKB. O tym, jak będzie się on rozwijał i w jakim kierunku powinny podążać firmy, aby nie przegapić swojej szansy, dyskutowano podczas VI Europejskiego Kongresu Gospodarczego, który odbył się w Katowicach.
Czytaj więcejRynek żywności naturalnej w Polsce rośnie w szybkim tempie – powyżej 15% rocznie. Według różnych szacunków, w 2013 roku Polacy zakupili żywności ekologicznej za 650–700 milionów złotych. Jeszcze trzy lata wcześniej na ten cel wydano zaledwie 200 mln złotych.
Czytaj więcejJesteśmy świadkami stopniowego powrotu klientów do sklepów małego formatu – i to z kilku powodów. Po latach bardzo trudnych, kiedy starały się nie upaść, ale utrzymać na rynku – małe sklepy nauczyły się konkurować z dużymi sieciami. Zrozumiały, że nie wygrają ceną i zaczęły wyróżniać się jakością towarów, specjalnie dobranym asortymentem, ofertą dla jednostkowego klienta i przyjemniejszą obsługą, a także lepszym wyglądem sklepu.
Czytaj więcejW tym roku przeprowadzone zostaną trzy ogólnopolskie kampanie promujące krajowe owoce i warzywa. Produkty te stanowią ważny element diety polskich konsumentów, a czynnikami decydującymi w ich nabywaniu jest ich świeżość i bogate walory smakowe.
Czytaj więcej