Stworzony zostanie znak „Produkt Polski”, który umożliwi znakowanie wszystkich produktów wytwarzanych z polskich składników i na terenie Polski. Nowe logo zastąpi siedem oznaczeń używanych obecnie. Uprawnieni do niego będą decydowali sami, czy zechcą go używać.
Czytaj więcejSprzedaż żywności i napojów bezalkoholowych w Polsce stanowiła 23,2 proc. wartości sprzedaży detalicznej wszystkich towarów ogółem – wynika z danych Głównego Urzędu Statystycznego za rok 2015. W liczbach bezwzględnych wynosiła ona ponad 157 mld zł – czyli ponad 4 tys. zł rocznie na 1 mieszkańca.
Czytaj więcejŚwieżość jest podstawowym kryterium przy wyborze warzyw i owoców, na co wskazuje 80 proc. kupujących. Kolejnym czynnikiem, ważnym dla 53 proc. konsumentów jest cena. Istotnym kryterium zakupu jest także polskie pochodzenie tych produktów – wynika z raportu „Zmiany preferencji Polaków w zakresie konsumpcji żywności”, przygotowanego przez Bank BGŻ BNP Paribas we współpracy z firmą badawczą GfK.
Czytaj więcejWedług agencji badawczej PMR, rynek spożywczy w Polsce w 2015 roku osiągnął wartość 243 miliardy złotych. Innymi słowy – taką łączną kwotę wydali w tamtym roku konsumenci, aby nabyć produkty spożywcze. Rynek produktów do jedzenia jest zresztą największym spośród wszystkich segmentów handlu detalicznego w naszym kraju.
Czytaj więcejPolska należy do grona dziewiętnastu państw Unii Europejskiej, które nie chcą mieć na swoim terytorium upraw genetycznie zmodyfikowanych – w tym także dozwolonej do tej pory kukurydzy MON810.
Czytaj więcejW ostatnich kilkunastu latach nawyki żywieniowe polskich konsumentów uległy znaczącej zmianie. Statystyczny Polak kupuje mniej ziemniaków, pieczywa i mąki. Coraz częściej korzysta z restauracji, barów i kawiarni – jak wynika z raportu „Zmiany preferencji Polaków w zakresie konsumpcji żywności”, przygotowanego przez BGŻ BNP Paribas. Raport został opracowany m.in. na podstawie badania przeprowadzonego na zlecenie Banku przez firmę GfK.
Czytaj więcejPrzedstawiciele polskich sieci handlowych zwracają uwagę, że jednym z podstawowych założeń projektu ustawy o podatku od wielkopowierzchniowego handlu detalicznego miała być ochrona narodowych interesów przez wsparcie polskich przedsiębiorców handlowych w konkurencji z zagranicznymi podmiotami. Jednak zapowiedź naliczania tego podatku od powierzchni – bez względu na formę jej własności – nie spełnia pierwotnych założeń.
Czytaj więcejTegoroczne krajowe zbiory zbóż, warzyw i owoców są zasadniczo niższe niż w roku ubiegłym. Wszyscy się zresztą tego spodziewali z uwagi na dotkliwą suszę, jaka nawiedziła znaczną część Polski. Mimo to szacowaniu wysokości aktualnych plonów nie towarzyszy określenie „klęska nieurodzaju”. Choć zbiory są ogólnie znacząco niższe na tle rekordowego roku ubiegłego, to jednak na tle wielkości średnich zbiorów z lat ostatnich nie wypadają najgorzej.
Czytaj więcejStruktura sprzedaży produktów spożywczych w polskim handlu detalicznym w roku 2014 wyglądała – według grup towarów – następująco:
Czytaj więcejNa koniec 2014 r. szacowana liczba wszystkich sklepów w Polsce wyniosła prawie 355 tys. i była o 0,3% wyższa niż przed rokiem. Na jeden sklep przypadało średnio 108 osób. Wzrosła też (o 3,4%) ogólna powierzchnia sprzedażowa sklepów, wynosząc łącznie około 34 964 tys. m2, co daje prawie jeden metr kwadratowy na każdego Polaka.
Czytaj więcej