fbpx
  • Languages:
Jak dojechać?

Informacje branżowe

  • Home
  • Informacje branżowe
Czytaj więcej

Według badań firmy Döhler Polska, motorem napędowym rozwoju wszelkich innowacji na rynku produktów spożywczych jest  dzisiaj sześć megatrendów konsumenckich. Oddziałując na siebie wzajemnie, kształtują aktualną ofertę produktów spożywczych i szybko zbywalnych. Naturalność i zrównoważony rozwój Wzmaga się u konsumentów potrzeba powrotu do tego co naturalne i proste. Wyraża się to w oczekiwaniu, aby skład produktów […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Co czwarte jabłko produkowane w Europie jest zbierane w Polsce. Najwięcej na kontynencie zbieramy też czarnej porzeczki i wiśni. Drugie miejsce mamy z kolei w produkcji truskawek. Jeśli zaś chodzi o produkcję warzyw – najwięcej w Europie produkujemy buraków i marchwi.   Owoce   Według danych Europejskiego Urzędu Statystycznego (Eurostatu) za rok 2016, Polska jest […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Około 1/3 produkowanej na świecie żywności jest marnowana. W Polsce co roku na śmietniku ląduje blisko 9 milionów ton jedzenia. W całej Unii Europejskiej liczbę tę szacuje się na 88 milionów ton, co oznacza, że pojedyncza osoba wyrzuca do kosza w ciągu roku blisko 175 kilogramów jedzenia.   Koszty związane z marnowaniem żywności w UE […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Bazary i targowiska, zarówno stałe jak i sezonowe, to trwały element polskiego rynku sprzedaży detalicznej. Stałych jest ponad dwa tysiące, a sezonowych ponad sześć tysięcy. Najwięcej targowisk stałych, bo blisko trzysta, funkcjonuje w województwie mazowieckim. Na ich terenie znajduje się ponad 8,5 tys. stałych punktów sprzedaży.   Targowiska są przeważnie małe lub średniej wielkości. Stopniowo […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Polska ma najtańszą żywność spośród wszystkich krajów należących do Unii Europejskiej. Jeśli średni poziom cen żywności dla obszaru UE przyjąć za 100 – to wskaźnik dla Polski wynosi tylko 63. Z kolei najdroższa żywność jest w Danii, gdzie wskaźnik cen wynosi 145 oraz Szwecja – ze wskaźnikiem 124.   W czołówce państw drogich znajdują się […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Według analiz firmy badawczej IRI Worldwide, w Europie Zachodniej w 2015 roku nastąpił – choć niewielki, to jednak wiele mówiący – spadek udziału marek własnych w sprzedaży artykułów spożywczych i chemii gospodarczej, po latach stałych wzrostów. Wartościowo marki własne stanowią tam 38,3 proc. sprzedaży (spadek o 0,6 proc.), natomiast ilościowo 47,4 proc. (spadek o 0,5 proc). Konsumenci wracają do produktów premium oraz do marek producentów.

Czytaj więcej
Czytaj więcej

  Od rolników będą mogli kupować żywość nie tylko konsumenci indywidualni, ale także placówki zbiorowego żywienia – w tym restauracje i stołówki szkolne. Produkty spożywcze od rolników będą mogły nabywać również sklepy i przedsiębiorcy prowadzący agroturystykę. Żywność tę będzie można oferować także na targach, festynach i kiermaszach. Nowe przepisy mają ułatwić sprzedaż żywności wytworzonej we […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Przed kilku laty skończyła się w krajowym handlu dominacja hipermarketów. Obecnie już rysuje się perspektywa, że w niedalekiej przyszłości załamanie sprzedaży nastąpi także w sklepach dyskontowych.

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Ustawa o podatku od sprzedaży detalicznej, przyjęta przez parlament, zakłada wprowadzenie dwóch stawek podatku od handlu – 0,8 proc. od przychodu między 17 mln zł a 170 mln zł miesięcznie i 1,4 proc. od przychodu powyżej 170 mln zł miesięcznie. Kwota wolna od podatku w skali roku będzie więc wynosić 204 mln zł. Oznacza to, że zdecydowana większość sklepów w ogóle nie będzie tego podatku płaciła.

Czytaj więcej

Polityka prywatności

Copyright © Praska Giełda Spożywcza 2016. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kropka Pod i