Handel detaliczny w 2018 roku i w latach następnych będzie, zdaniem brytyjskiego The Institute of Grocery Distribution, kształtować pięć kluczowych trendów. Zostały one wskazane jako wynik międzynarodowych analiz zachowań konsumentów oraz globalnych innowacji w detalu. Marki własne będą oznaczać produkty coraz wyższej jakości Ofertę marki własnej detaliści będą adresować do klientów, mając coraz częściej […]
Czytaj więcejCo nie jest prawem zabronione, jest dozwolone; działalność nierejestrowa; ulga na start dla początkujących przedsiębiorców – to niektóre założenia nowego prawa dotyczącego działalności gospodarczej, które Sejm uchwalił 26 stycznia br., a które zastępuje ustawę z 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej. Tak zwana Konstytucja Biznesu, na którą składa się pakiet kilku ustaw, […]
Czytaj więcejWieloletnia batalia o wolne niedziele w handlu znalazła swój finał. Sejm przyjął ustawę o ograniczeniu handlu w niedziele i święta oraz w niektóre inne dni. Ustawa wchodzi w życie 1 marca 2018 roku. Od tego dnia do końca roku 2018 handel będzie pracował dwie niedziele w miesiącu – w pierwszą i ostatnią. W roku 2019 […]
Czytaj więcejJak wynika z tegorocznego badania szwedzkiej firmy Daymaker, która od lat ocenia poziom obsługi klienta w handlu detalicznym na terenie całej Europy – Polska zajęła bezdyskusyjnie pierwsze miejsce. Okazuje się, wbrew licznym malkontentom, że w polskich sklepach jest aktualnie najlepsza obsługa w Europie. Firma oceniła poziom obsługi klienta w handlu detalicznym w dziesięciu krajach Europy: […]
Czytaj więcejDo Europy Środkowo-Wschodniej, w tym do Polski, trafiają produkty gorszej jakości – podają instytucje państwowe Słowacji, Węgier czy Rumunii. Z ich raportów wynika, że w Unii Europejskiej funkcjonują podwójne standardy produkcji – zachodni i wschodni, a zachodnioeuropejskie koncerny świadomie i z premedytacją dzielą unijnych konsumentów na lepszych i gorszych. Standardy żywności wytwarzanej przez wielkie koncerny […]
Czytaj więcej„Wojna dyskontów w Polsce” – pod takim hasłem ukazał się raport niemieckiej firmy LZ Retailytics. Wynika z niego, że swoje najlepsze czasy dyskonty w naszym kraju mają już za sobą. Eksperci prognozują, że w ciągu najbliższych dwóch lat sieci tego typu sklepów osiągną swój pułap rozwoju. Zmiany zachodzące na rynku detalicznym produktów spożywczych […]
Czytaj więcej100 lat temu jeden rolnik był w stanie wyżywić cztery osoby, a dziś żywi średnio 129 osób. Na początku XIX wieku 80 proc. ludności zajmowało się rolnictwem – bo tak niska była wydajność. Współcześnie rolnictwem zajmuje się kilkanaście procent światowej populacji. W dniu 16 października przypada Światowy Dzień Żywności. W naszym kraju w sektorze […]
Czytaj więcejW tym roku w naszym kraju zbiory owoców z drzew są prognozowane jako o 30−35 proc. niższe niż przed rokiem i wyniosą 2,6−2,8 mln ton, natomiast zbiory warzyw Główny Urząd Statystyczny szacuje na 4,5 mln ton, czyli na poziomie roku ubiegłego. Zbiory jabłek są szacowane na poziomie 2,4–2,6 mln ton, tj. średnio o ok. […]
Czytaj więcejStatystycznie właścicielem sklepu spożywczego w Polsce jest mężczyzna w wieku 41-50 lat, z wykształceniem średnim lub wyższym. Samym handlem detalicznym zajmuje się przeciętnie od ponad 5 lat, a jako co drugi prowadzi co najmniej dwa sklepy – tak wynika z badań Akademii Umiejętności Eurocashu oraz Polskiej Izby Handlu. To pierwsze takie badanie na polskim rynku, […]
Czytaj więcejAż 90 proc. Polaków deklaruje, że swoje codzienne zakupy planuje, a jedynie 2 proc. twierdzi, że ich nie planuje w ogóle – wynika z badania konsumentów przeprowadzonego przez agencję Freebee we współpracy z SW Research. Polacy, na poziomie deklaracji, nie mają więc skłonności do tzw. zakupów impulsywnych. Wiąże się to ze stosunkowo niskim poziomem zamożności […]
Czytaj więcej