fbpx
  • Languages:
Jak dojechać?

Informacje branżowe

  • Home
  • Informacje branżowe
Czytaj więcej

Kupowanie polskich produktów to najprostszy sposób na wsparcie polskiej gospodarki. W ten prosty sposób możemy najlepiej wspomóc naszych polskich przedsiębiorców. Z analizy „Miliardy zostawione w Polsce”, wykonanej przez firmę audytorsko-doradczą Grant Thornton, wynikało na koniec minionego roku, że zmiana nawyków konsumenckich mogłaby przynieść polskiej gospodarce dodatkowe kilkadziesiąt miliardów złotych rocznie. Tych pieniędzy potrzeba polskim przedsiębiorcom w dobie obecnej epidemii wirusa bardziej niż […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

W pierwszych dniach stanu zagrożenia epidemicznego w Polsce sprzedaż w drobnym detalu wzrosła nawet o 70 proc. Z danych z systemu M/platform, platformy usługowej grupy Comp dla małego detalu – wynika, że przez cztery pierwsze dni od wprowadzenia środków zapobiegawczych i stanu zagrożenia epidemicznego w Polsce, najmniejsze sklepy spożywcze (4634 reprezentatywne – wybrane spośród użytkowników […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Odnotowano w Polsce w roku 2019 znacznie mniej likwidacji sklepów w handlu detalicznym niż w latach wcześniejszych – wynika z danych firmy badawczej Bisnode Polska. Na koniec 2019 roku aktywnie działało na polskim rynku 258,6 tys. sklepów, co stanowi spadek o zaledwie 0,6 proc. liczby placówek w porównaniu do roku wcześniejszego. Należy przede wszystkim zwrócić […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Żywność oferowana w handlu jest dla klientów całkowicie bezpieczna. Europejski Urząd Bezpieczeństwa Żywności (EFSA) ogłosił, że nie ma dowodów na to, że żywność jest drogą lub źródłem przenoszenia koronawirusa. W ramach najnowszych wytycznych Ministerstwa Rozwoju dla placówek handlowych, poza oczywistymi wskazaniami, jak: częste mycie i dezynfekcja rąk, zachowanie odległości między klientami czy ograniczanie możliwości przebierania […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Ogólna kwota 620 mln złotych wydana na produkty bio, z zielonym listkiem, to – według firmy badawczej Nielsen – o 15 proc. więcej niż w poprzedzającym go roku 2018. Wartościowo produkty te stanowią jednak zaledwie około 0,5 proc. wartości sprzedaży na całym polskim rynku artykułów spożywczych i pozostałych produktów szybko zbywalnych. Według wartości sprzedaży – […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Na pytanie tytułowe, jak też i na kilka innych, które dotyczyły JAKOŚCI zakupów mięsa i wędlin w handlu detalicznym, odpowiedzieli autorzy obszernego badania przeprowadzonego przez firmę Biostat na zlecenie Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego (UPEMI). Ubiegłoroczne, szeroko zakrojone badanie nie potwierdziło przede wszystkim obaw, które towarzyszą producentom mięsa i wędlin w krajach wysoko rozwiniętych, […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

W dalszym ciągu prawie co drugą złotówkę wydawaną w Polsce na artykuły spożywcze i pozostałe produkty szybko zbywalne przejmują sklepy osiedlowe oraz supermarkety. Segment ten w ostatnim roku urósł w Polsce w tempie 4,6 proc. i pod względem dynamiki sprzedaży ustępuje wyłącznie dyskontom. Potencjał wzrostu osiedlowych sklepów wciąż jest ogromny. Takie dane płyną z analiz […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

„Bez GMO” i „Wyprodukowano bez stosowania GMO” – takie znaki zostaną wprowadzone w obrocie produktami spożywczymi od 1 stycznia 2020 r. Dzięki nowym oznaczeniom konsumenci dowiedzą się, czy dany produkt wyprodukowano z organizmów genetycznie zmodyfikowanych. Według Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, nowe oznakowanie ma na celu ujednolicenie formy graficznej znaków stosowanych dla żywności (w tym […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej
3 gru
2019

Wsparciem dla zmiany nawyków zakupowych Polaków jest ogólnopolska kampania informacyjno-edukacyjna „Wybieram 590 – sobota dla Polski”, która uświadamia korzyści z kupowania rodzimych produktów. Z analizy firmy Grant Thornton na potrzeby projektu wynika, że choćby nieco większy niż obecnie patriotyzm konsumencki mógłby przynieść Polakom miliardy złotych rocznie. Okazuje się, że w przypadku produktów i usług spełniających dwa […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Najczęściej spożywanymi produktami w naszym kraju są owoce i warzywa. Niemal 50 proc. Polaków włącza je do swojej codziennej diety, a aż 95 proc. spożywa je przynajmniej raz w tygodniu – tak wynika z badań agencji badawczej SW Research, zleconych przez markę Frosta. Najbardziej popularnym wśród rodaków mięsem jest mięso białe, po które raz w […]

Czytaj więcej

Polityka prywatności

Copyright © Praska Giełda Spożywcza 2016. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kropka Pod i