fbpx
  • Languages:
Jak dojechać?

Informacje branżowe

  • Home
  • Informacje branżowe
Czytaj więcej

Konsumpcja pieczywa w Polsce spada z roku na rok. Spożycie chleba stale się zmniejsza, choć to produkt zakorzeniony w polskiej tradycji kulinarnej. W 2019 roku statystyczny mieszkaniec Polski zjadł średnio niecałe 3 kg chleba miesięcznie, rok wcześniej było to ponad 3 kg. Z badań budżetów gospodarstw domowych przeprowadzonych przez GUS w 2019 roku wynika, że […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Przeciętne spożycie produktów spożywczych przez statystycznego Polaka w 2019 r. zmalało w stosunku do roku poprzedzającego. Spadło spożycie mięsa – co w mediach nagłaśniano szczególnie, przypisując to efektom prowadzonej od lat szerokiej i zmasowanej kampanii na rzecz nie jedzenia mięsa i zastąpienia go pokarmem roślinnym. Dane GUS nie potwierdzają jednak twierdzeń promotorów diety roślinnej o […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Polski rynek handlu detalicznego jest jedyny w swoim rodzaju. W Europie trudno znaleźć taki drugi, który rozwija się tak szybko, a jednocześnie jest tak rozdrobniony. Mimo konkurencji i postępującej konsolidacji, mniejsze punkty handlowe, które się utrzymały, radzą sobie nie najgorzej, a ich właściciele są coraz lepiej przygotowani do rynkowych wyzwań. W poprzednich latach, wraz z […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Wprawdzie nawet ponad 70 proc. osób kupuje w Internecie w czasie pandemii artykuły pozaspożywcze, ale już do samych zakupów spożywczych podchodzimy wciąż w sposób tradycyjny – wynika z raportu firmy KPMG w sprawie zmiany zwyczajów zakupowych Polaków w czasie obecności koronawirusa. W czasie pandemii sklepy internetowe zyskały nowych klientów. Zakupy online produktów rozpoczęło w tym […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Handel tradycyjny raczej w przyszłości nie zniknie, a na pewno nie w branży spożywczej – wynika z raportu firmy badawczej Nielsen. Mimo że artykuły spożywcze zamawia przez Internet już co czwarty konsument na świecie, a grubo ponad połowa wkrótce tego spróbuje, to jednocześnie aż 61 proc. respondentów ankiety twierdzi, że zakupy spożywcze w sklepie uważa […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Wydatki na żywność i napoje bezalkoholowe mają w Polsce tradycyjnie najwyższy udział w strukturze wydatków ogółu gospodarstw domowych, stanowiąc 25,1 proc. tych wydatków. W okresie transformacji w Polsce wydatki na żywność aż do 2015 r. stopniowo w ujęciu procentowym malały. Zastanawiające jest jednak to, że od 2015 r. Polacy wydają na produkty spożywcze coraz więcej […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Ponad 85 proc. konsumentów chce, aby sklepy w Polsce miały obowiązek zaopatrywania się w artykuły rolno-spożywcze, przynajmniej częściowo, u lokalnych wytwórców – wynika z badania wykonanego przez UCE RESEARCH na reprezentatywnej próbie 926 dorosłych Polaków. Niektórzy eksperci podkreślają, że to poprawiłoby funkcjonowanie gospodarki i rolnictwa. Podniosłoby też jakość żywności sprzedawanej w sklepach, a także – […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

W czasie pandemii Polacy docenili lokalne, osiedlowe sklepy. Z badań przeprowadzonych przez Mastercard wynika, że od czasu wprowadzenia obostrzeń związanych z epidemią Covid-19 największe ożywienie odczuły piekarnie i sklepy warzywno-owocowe oraz mięsne. Aż 71 proc. ankietowanych w badaniu przyznało, że po zniesieniu obostrzeń stara się robić zakupy u  lokalnych przedsiębiorców i wspierać tym samym niezależne […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Według firmy badawczej Nielsen – wzmocniły się wcześniejsze przyzwyczajenia konsumentów: poszukiwanie jakości i promocji, zakupy blisko domu, na kilka dni, rosnące znaczenie marek własnych. Z kolei znaczną większą dynamikę niż do czasu wirusa ujawniły takie trendy, jak: dbanie o zdrowie, e-commerce, innowacje i domowe gotowanie. Jeszcze przed pandemią, najważniejszym czynnikiem wyboru sklepu było poszukiwanie jakości […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Aby przyprawy nie utraciły swoich cennych właściwości oraz nie wietrzały, należy je przechowywać odpowiednio. Przechowywanie przypraw w oryginalnych torebkach, w których są sprzedawane, nie jest błędem – pod warunkiem, że zabezpieczymy oderwaną krawędź, by do przyprawy nie było dostępu powietrza. Otwarcie torebki i pozostawianie jej otwartą powoduje, że przyprawa się zbryli, tracąc co najcenniejsze – […]

Czytaj więcej

Polityka prywatności

Copyright © Praska Giełda Spożywcza 2016. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kropka Pod i