fbpx
  • Languages:
Jak dojechać?

Informacje branżowe

  • Home
  • Informacje branżowe
Czytaj więcej

W wyniku niepewności związanej z koronawirusem, konsumenci kupują rzadziej, a szeroko pojęty handel przeniósł się w dużej mierze do Internetu. Jaki pod tym względem będzie rok 2021? Czy mimo niesprzyjających okoliczności, małym sklepom uda się wyjść z kryzysu obronną ręką? Jeszcze na początku ubiegłego roku nic nie wskazywało na to, że handel aż tak się […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Od 1 stycznia 2021 roku będzie pobierany podatek od sprzedaży detalicznej. Według ministerstwa finansów, podatek detaliczny ma m.in. wyrównywać szanse między dużymi firmami handlowymi a mniejszymi – na korzyść tych mniejszych. Szczegółowe zasady opodatkowania określa ustawa, która weszła w życie 1 września 2016 roku, jednak przez ostatnie lata pobór tego podatku był zawieszony. Przedmiotem opodatkowania […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Zakupy przedświąteczne w tym roku bardzo się różnią od tych w poprzednich latach. Zmienił się nie tylko nasz koszyk zakupowy, ale przede wszystkim to, jak podchodzimy do zakupów. Jak twierdzą handlowcy, jeszcze nigdy w tak krótkim czasie zachowania konsumentów nie uległy tak dużym zmianom. W związku z chaotycznymi zarządzeniami dotyczącymi handlu, spora część Polaków zrezygnowała […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Żywność, którą się kupuje, powinna pochodzić ze źródeł pewnych – wynika z badań konsumentów w Polsce, przeprowadzonych przez naukowców Uniwersytetu Warszawskiego na temat zaufania do łańcucha dostaw w sektorze spożywczym. Zaufanie jest oparte głównie na przekonaniu o bezpieczeństwie żywności oraz o jej jakości. Te dwa czynniki są kojarzone przez konsumentów głównie z lokalnością. Wnioski z […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Pandemia przyspieszyła rozwój handlu produktami spożywczymi w kanale on-line o około 3-4 lata – wynika z europejskiego badania konsumentów przeprowadzonego przez Bain & Company. W wyniku pandemii gwałtownie wzrosło też zainteresowanie produktami z segmentu zdrowej żywności i pogłębiła się polaryzacja cenowa produktów. Trend robienia zakupów spożywczych przez Internet zostanie z nami prawdopodobnie na dłużej. Świadczą o tym deklaracje […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Miejsce pochodzenia produktu jest ważnym motywem przy podejmowaniu decyzji zakupowych – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska” Na to kryterium podczas codziennych zakupów zwraca uwagę ponad jedna czwarta ankietowanych. Co więcej, kupowanie polskich produktów jest obecnie postrzegane jako jeden z przejawów patriotyzmu (42,1 proc.), zaraz po przywiązaniu do polskiej […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Konsumenci podczas codziennych zakupów spożywczych kierują się jakością, ceną i miejscem pochodzenia produktów – wynika z najnowszego badania przeprowadzonego na zlecenie Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska”. Konsument jest zainteresowany przede wszystkim jakością, ale – m.in. z powodu pandemii – przy podejmowaniu decyzji zakupowych wzrasta również waga ceny. Polscy konsumenci podczas zakupów na pierwszym miejscu […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Według przedsiębiorców, którzy prowadzą niezależne sklepy detaliczne, pod wpływem epidemii zmieniły się zwyczaje zakupowe konsumentów – wynika z raportu Grupy Eurocash: „COVID-19 oczami przedsiębiorców”. Konsumenci coraz częściej wybierają sklepy lokalne, wskazując na bezpieczeństwo i bliskość. Około 40 proc. ludności w Polsce mieszka w miejscowościach liczących poniżej 10 tysięcy mieszkańców, a wielu z nich nie ma […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

W Polsce – według danych GUS na koniec 2019 roku – działa ponad 333 tys. sklepów. W tej liczbie udział placówek o specjalności ogólnospożywczej wyniósł 20,3 proc. Na jedną placówkę handlu detalicznego przypada średnio 115 żyjących w naszym kraju osób.  Ogólna liczba sklepów zmniejszyła się w stosunku do 2018 roku o blisko 2 proc. Wzrosła natomiast […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Parlament Europejski odrzucił propozycje zastrzeżenia nazw produktów takich jak stek czy parówki wyłącznie dla wyrobów zawierających mięso. Dzięki temu dalej możliwe będzie stosowanie takich określeń, jak „wegetariański burger” czy „kiełbasa”. Za zakazem opowiadał się przemysł mięsny, który obawia się, że alternatywne produkty oparte na warzywach wyprą z rynku produkty tradycyjne. Tzw. wegetariańskie burgery czy parówki […]

Czytaj więcej

Polityka prywatności

Copyright © Praska Giełda Spożywcza 2016. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kropka Pod i