W marcu 2018 roku wprowadzono w Polsce ograniczenie handlu w niedziele. Eksperci czy też sami zainteresowani przedstawiali różne scenariusze zmian, które miały być konsekwencją tej decyzji – od masowych zwolnień w handlu sieciowym aż po odbudowanie pozycji mniejszych sklepów. Obecnie już wiemy, że wskutek ogólnego (poza wyjątkami) zakazu handlu w niedziele ani nie nastąpiły zwolnienia […]
Czytaj więcejMinął rok od pierwszego potwierdzonego przypadku zakażenia w Polsce koronawirusem. Kolejne miesiące przynosiły duże zmiany w funkcjonowaniu społeczeństwa, a także w produkcji i handlu artykułami spożywczymi. Rok temu w związku z pandemią zamknięto restauracje, kluby, bary, puby i kawiarnie, a także kanał HoReCa. Z podmiotów oferujących produkty spożywcze czynne były jedynie sklepy, a także hurtownie […]
Czytaj więcejW ubiegłym roku liczba sklepów spożywczych w Polsce spadła poniżej 100 tys. – wynika z badania „Universe Update” firmy NielsenIQ. Ogółem – w stosunku do roku 2019 – ubyło prawie 1900 placówek handlowych, a tempo spadku ich liczby na poziomie 2 proc. rocznie było wyraźnie słabsze niż w poprzednich latach, kiedy ten wskaźnik sięgał poziomu […]
Czytaj więcejZaufanie do sprzedawców żywności wzrosło o 7 proc. w porównaniu do roku 2018 – wynika z badania przeprowadzonego wśród 20 tysięcy konsumentów z 18 krajów europejskich, w tym również z Polski. Badanie pokazuje, że zaufanie konsumentów wzrosło na wszystkich szczeblach sektora spożywczego. Ze wszystkich podmiotów tego sektora – rolnicy cieszą się największym zaufaniem opinii publicznej, a […]
Czytaj więcejO 4,9 proc. wzrosła w Polsce w ubiegłym roku ogólna wartość sprzedaży artykułów spożywczych i towarzyszących im często produktów kosmetyczno-chemicznych. Jeśli chodzi o koszyk produktów spożywczych – rósł on ze względu na przesunięcie konsumpcji z zewnątrz (restauracje, bary, stołówki) do domu. Jednocześnie wiele kategorii produktów zmniejszyło swoje udziały ze względu na mniejszą liczbę okazji zakupowych. […]
Czytaj więcej46 proc. Polaków kupuje więcej niż jest w stanie zużyć na bieżąco. To najwyższy dla Polski wskaźnik w historii ankiety przeprowadzanej w wielu krajach cyklicznie przez firmę doradczą Deloitte. Po zwiększonych przed świętami Bożego Narodzenia i Sylwestrem wydatkach na żywność i alkohol, obecnie Polacy planują zdecydowanie mniej wydawać na te kategorie zakupowe. Tylko nieco ponad […]
Czytaj więcejTo spore zaskoczenie, ale aż 60 proc. Polaków nie ufa informacjom na opakowaniach produktów spożywczych, a 56 proc. uważa, że żywność produkowana na polski rynek jest niższej jakości niż dostępna na rynkach Europy Zachodniej – wynika z badań przeprowadzonego przez PR Hub wspólnie z Wydziałem Nauk o Zdrowiu Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Bezpieczeństwo żywności należy obecnie […]
Czytaj więcej258 tysięcy sklepów ogółem było w Polsce na koniec grudnia ubiegłego roku – a to oznacza, że liczba miejsc sprzedaży detalicznej w 2020 roku w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego spadła o 0,2 proc. Jednocześnie w tym samym czasie właściciele sklepów zawiesili z racji pandemii blisko 19 tys. działalności związanych ze sprzedażą detaliczną – […]
Czytaj więcejZgodnie z przewidywaniami, po wejściu z początkiem obecnego roku podatku cukrowego, ceny w handlu tradycyjnym rosną – ale stopniowo i mniej niż w dużych sieciach. Najwyższe wzrosty odnotowały segmenty napojów gazowanych smakowych oraz napojów typu cola (średnie wzrosty cen o około 5–7 proc.). Produkty, które są liderami w swoich segmentach, odnotowały wzrosty na poziomie 10–15 […]
Czytaj więcejJak wynika z badania firmy Proxi.cloud, najczęściej wybieranym dniem na weekendowe zakupy w Polsce nie jest już sobota. Obecnie największy ruch notuje się w piątek. Wpływ na zmianę mają – w połączeniu z zakazem handlu w niedziele – przede wszystkim informacje o covidzie. Z badania przeprowadzonego na próbie blisko dwóch milionów konsumentów (!) wynika, że […]
Czytaj więcej