fbpx
  • Languages:
Jak dojechać?

Informacje branżowe

  • Home
  • Informacje branżowe
Czytaj więcej

Nowe przepisy, które będą funkcjonować od 1 lutego 2022 roku, mają przede wszystkim uniemożliwić otwieranie sklepu metodą „na placówkę pocztową”. To zła wiadomość dla niemal wszystkich dyskontów, marketów i hipermarketów, które od połowy sierpnia br. otwierały swoje miejsca sprzedaży w niedziele. Po zmianach, mogą otworzyć się tylko te sklepy z pracownikami najemnymi „za ladą”, które […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Obowiązuje już w Polsce ustawa, która obliguje wszystkie punkty handlowo-usługowe, aby umożliwiły klientom zapłatę gotówką. To zobowiązanie nie dotyczy punktów samoobsługowych. Zgodnie z nowymi przepisami – z witryn sklepowych muszą zniknąć tabliczki z napisem „płatność tylko kartą”. Żaden sklep ani usługodawca nie będzie mógł uzależnić sprzedaży towaru bądź usługi od konkretnej formy płatności ani odmówić […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Polacy są w światowej czołówce pod względem częstotliwości zakupów on-line – wynika z badania na zlecenie globalnego banku detalicznego Klarna. Ostatnie dane stawiają Polskę nawet przed takimi krajami, jak USA, Wielka Brytania czy Australia. Blisko 33 proc. Polaków przyznało, że robi zakupy on-line przynajmniej raz w tygodniu. Polacy kupują w sieci częściej  niż  mieszkańcy Szwecji […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Liczba sklepów spożywczych i kosmetyczno-chemicznych w Polsce od czerwca 2020 do czerwca 2021 roku spadła o 1,8 tys. i jest szacowana na 98 tys. – wynika z badania liczebności i struktury handlu przeprowadzonego przez firmę NielsenIQ. Liczba sklepów spożywczych wciąż maleje, ale tempo spadku utrzymuje się na poziomie niższym niż w latach ubiegłych. Warto pamiętać, […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Ponad połowa (55 proc.) konsumentów zmieniła sposób robienia zakupów w związku z wysoką inflacją – wynika z badania firmy Numertor. Co więcej, dwie trzecie pytanych w ciągu najbliższych sześciu miesięcy spodziewa się jeszcze wyższej inflacji. Jej utrzymywanie się lub dalszy wzrost będzie powodował obawy dotyczące cen i zmiany w wydatkach zwłaszcza na codzienne artykuły spożywcze. […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Blisko 76 proc. podróżujących twierdzi, że podczas wyjazdu podejmie działania, które będą miały pozytywny wpływ na gospodarkę w danym miejscu m.in. poprzez zakupy w lokalnych sklepach – wynika z raportu Booking.com Współcześni podróżnicy są bardziej świadomi swojego pozytywnego wpływu na odwiedzane miejsca. Podczas wyjazdu wakacyjnego ponad 40 proc. z nich kupuje w małych sklepikach. Nowocześnie […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Zdaniem ekspertów, w ciągu najbliższych pięciu lat rynek roślinnych alternatyw dla żywności zwierzęcej będzie rósł w dwucyfrowym tempie (od 14 proc. do 18 proc.). Z raportu Fundacji ProVeg Polska wynika, że trend roślinny zostanie z nami na dobre. W ciągu ostatnich dwóch lat wartość sprzedaży w sektorze roślinnych alternatyw żywności w Europie wzrosła o połowę. […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Rośnie wartość rynku żywności ekologicznej w Polsce, przybywa punktów jej sprzedaży oraz przetwórców, a w pandemii znacznie wzrósł handel tą żywnością przez Internet – wynika z opracowania „Żywność ekologiczna w Polsce. Raport 2021” przygotowanego przez Koalicję na Rzecz Rozwoju Rynku Żywności BIO i NielsenIQ. Wartość polskiego rynku żywności ekologicznej szacowana jest w skali roku na […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Handel hurtowy przetrwał pandemię w lepszej kondycji niż handel detaliczny – wynika za analiz Polskiego Instytutu Ekonomicznego, a firmy handlowe uzyskują wysoką dynamikę wzrostu sprzedaży, mimo że mierzą się z różnymi barierami w prowadzeniu działalności. Na lepszą kondycję handlu hurtowego niż handlu detalicznego złożyło się wiele czynników. Przedsiębiorstwa hurtowe korzystają z możliwości sprzedaży do firm z innych sektorów gospodarki (np. […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Polacy chętnie wybierają produkty od krajowych lokalnych producentów będąc przekonani, że w ten sposób nie tylko wybierają świeżość i dobry smak, ale też wspierają rozwój lokalnej gospodarki i przyczyniają się do ochrony środowiska – tak wynika z badania przeprowadzonego w ramach kampanii Wybieram Lokalne. Coraz częściej zwracamy uwagę na to, jak się odżywiamy, jakie produkty […]

Czytaj więcej

Polityka prywatności

Copyright © Praska Giełda Spożywcza 2016. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kropka Pod i