Segment dań i zup gotowych do spożycia, wyrobów garmażeryjnych oraz potraw mrożonych zyskuje na wartości sprzedaży z każdym rokiem. W skali globalnej stanowi on blisko sześć procent całego rynku żywności.
W Polsce – jak wynika z raportu PMR – najczęściej kupowaną kategorią dań gotowych (42 proc.) są wyroby garmażeryjne, m.in. pierogi, krokiety czy naleśniki. Gotowe zestawy obiadowe kuchni polskiej cieszą się popularnością wśród 16 proc. konsumentów, a obiady z kategorii „smaki świata” (m.in. pizza, burgery, wrapy) – wśród 13 proc.; podobnie jak zupy do podgrzania. Na gotowe sushi w pudełku decyduje się około 8 proc. badanych. Według badań rynku przeprowadzonych przez GfK mrożone warzywa mają 33 proc. udziału w rynku. Wśród tych ostatnich największą popularność wśród Polaków mają mieszanki na patelnię i do zup.
Tradycyjne polskie produkty w postaci dań gotowych cieszą się nadal dużym zainteresowaniem, gdyż klienci cenią sobie wyroby, które przypominają im o domowych smakach i pokoleniowych tradycjach. Z drugiej strony producenci dań i handlowcy wychodzą naprzeciw upodobaniom młodszej generacji klientów – otwartej na innowacje i nowe wariacje smakowe.
Zachętą dla klientów do zakupu akurat dań gotowych jest bez wątpienia szybkość, z jaką mogą przygotować posiłek. Wzrost zainteresowania daniami gotowymi wiąże się też m.in. z ograniczeniem wizyt w restauracjach w związku z trudniejszą sytuacją ekonomiczną. Produkty i dania gotowe postrzegane są także jako wygodna forma domowych zapasów żywności.
Jednym z liczących się krajowych producentów dań gotowych jest przedsiębiorstwo Stoczek Natura, które wytwarza rocznie około 5,5 mln kilogramów produktów – zarówno pod markami własnymi producenta, jak i pod markami sieci handlowych.
W portfolio firmy ze Stoczka Łukowskiego znajdują się między innymi dwa własne ogólnopolskie brandy. Pierwszym w nich jest So Food – na tackach i w miseczkach, ze 100-procentowo czystą etykietą, z przygotowaniem do spożycia w trzy minuty, bez konieczności trzymania w lodówce. Dania te są inspirowane kuchniami świata. Są tu również dania wegetariańskie.
Drugim brandem producenta ze Stoczka jest Męska Recz – tj. duże „męskie” porcje w słoikach i w puszkach z tradycyjnymi, klasycznymi daniami kuchni polskiej, jak np. gołąbki, flaki czy golonka.
Dystrybucję swoich produktów Stoczek Natura prowadzi na obszarze całego kraju, jak również wysyła je na eksport. W kraju prowadzi sprzedaż zarówno w kanale nowoczesnym, jak i w tradycyjnym, a także online.
Sprzedaż produktów firmy ze Stoczka prowadzi na Praskiej Giełdzie Spożywczej hurtownia Duo-Tes. Dania gotowe od innych producentów dań można nabyć również w hurtowniach: Amido, Amigo, Eurocash, Okazja czy Żan II.
Chętnie poznamy Twoją opinię. Tutaj
Aktualne notowania cen. Tutaj