Praska Giełda Spożywcza w roku obchodów 25-lecia swojej działalności zdecydowała się na zmianę logo, które towarzyszyło jej niemal od początku istnienia. Pamiętamy, że godłem obowiązującego do niedawna logotypu było czerwone jabłuszko – symbol produktów spożywczych, które są przedmiotem handlu na Praskiej Giełdzie.
Obrotem produktami na PGS zajmują się działające na jej terenie firmy hurtowe. Z kolei Praska Giełda Spożywcza SA, będąc właścicielem obiektów i urządzeń, które są użytkowane przez hurtownie, świadczy im, a także innym podmiotom, kompleksowe usługi w ramach organizacji rynku hurtowego. W związku z tym zamysł stworzenia nowego logotypu, który zastąpiłby dotychczasowy, był intencjonalnie skierowany na umieszczenie w nim przekazu nie tyle o przedmiocie handlu, ile właśnie o jego organizacji.
Nowe logo Praskiej Giełdy Spożywczej nie odwołuje się więc bezpośrednio do produktu. Jego sygnet niesie przekaz wieloznaczny. Składa się zresztą z kombinacji liter skrótu nazwy, czyli PGS, oraz – jak i poprzednio – z nazwy Praska Giełda Spożywcza. Nowe logo nie jest więc zupełnym zerwaniem z dotychczasowym. Oprócz występującej w nim nazwie spółki, zachowana została także jego kolorystyka: zieleń i czerwień. Odwołuje się ona między innymi do najczęściej występujących w stanie naturalnym barw produktów spożywczych. Ponadto w warstwie symbolicznej – kolor zielony jest oznaką harmonii i równowagi, z kolei czerwień oznacza powszechnie energię i dynamizm.
Konstrukcja graficzna nowego logotypu odzwierciedla w zamyśle określone cechy pozytywne i przywołuje skojarzenia pożądane w działalności biznesowej. Należą do nich: dynamizm w działaniu – ilustrowany wizerunkiem sprzęgniętych ze sobą liter z silnym i trwałym ich splotem, niczym ogniw łańcucha. Splot ten oznacza także połączenie i porozumienie – a więc czynności oraz stan, który wyraża w naszym przypadku stałą współpracę, wzajemne współdziałanie i zależność od siebie nawzajem wszystkich uczestników rynku hurtowego. Dzięki zaś podobieństwu godła logo do cyfry „8”, przywodzi ono na myśl pozytywnie skojarzenia z nieskończonością i stałością, których ta cyfra jest oznaczeniem.
Wyrażamy nadzieję, że nowy logotyp spotka się z pozytywnym przyjęciem i aprobatą współpracowników, partnerów, a także przyjaciół Praskiej Giełdy Spożywczej.